Selecteer een pagina

SLOGAN REGISTREREN

SLOGAN REGISTREREN

Om een alleenrecht te krijgen op een onderscheidingsteken dat als merk wordt gebruikt, is het noodzakelijk om dat onderscheidingsteken als merk te registreren. Er valt in hoofdlijnen een onderscheid te maken tussen registratie van een woordmerk, een beeldmerk, en een woord-/beeldmerk. Er zijn ook meer exotische onderscheidingstekens mogelijk: denk aan een jingle, een kleur, of een slagzin.

Bekende slagzinnen die als merk zijn geregistreerd zijn “Zo. Nu eerst een Bavaria” van Bavaria en “Dat zeg ik!” van Gamma. Of wat dacht u van “Heerlijk, helder, Heineken”? Ook de pareltjes die genomineerd worden voor de jaarlijkse slechtste slogan van het jaar verkiezing genereren enorme bekenheid. Wat dacht u van “Haring is caring” (visboer Vis en meer te Castricum) of “Kwaliteit die u blijft achtervolgen” (aanhangerverhuur De Karreboer te Dordrecht)? Deze vallen in ieder geval goed op het hoofdkwartier van Merckx.

Genoeg gegrapt: slogans worden sterk met de desbetreffende merken en ondernemingen geassocieerd, en verdienen daarom ook zelfstandige bescherming. Zonder registratie als merk van deze slogans zijn deze niet of nauwelijks te beschermen, waardoor ze ook door concurrenten gebruikt zouden kunnen worden.

Heeft u een catchy slogan die u aan uw onderneming en/of producten/diensten wil koppelen? Denk dan eens na over bescherming van die slogan als merk.

Meer informatie hebben over het registreren van een merk? Bel of mail vrijblijvend: 013 – 3030353; info@sterk-merckx.nl.